In tijden van corona mochten hotels op een bepaald moment geen uitgebreid ontbijt meer serveren. NH-hotels kwam daardoor met de vraag te zitten: hoe kunnen we ervoor zorgen dat gasten nog steeds iets bijzonders kunnen beleven tijdens het ontbijt, met inachtneming van de extra voorzorgsmaatregelen en hygiëne-eisen vanwege de coronatijd?
Het was een korte termijn verzoek en er was snel actie nodig. Het was duidelijk dat we snel moesten schakelen en met ons team moesten brainstormen om tot een oplossing te komen.
We besloten om online tests te doen en video's te maken om te zien hoe klanten op het idee zouden reageren. We hebben daarbij niet alleen de eindklanten benaderd, maar ook vaste gasten van NH en verschillende andere mensen uit ons netwerk om het concept uit te testen. Zo konden we precies zien wat wel en niet werkte.
Uiteindelijk hebben we een buffet in drie fases ontwikkeld. We hebben verschillende hoogtes gebruikt, van hoog naar laag, en drie verschillende mogelijkheden gecreëerd om het ontbijt te nuttigen. Gasten konden kiezen voor een kant-en-klaar ontbijt, zelf hun ontbijt samenstellen en aftoppen, of het ontbijt on-the-go meenemen. Hierdoor werd er een geweldige beleving gecreëerd en voelde het als een echte buffettafel. Gasten konden zelf kiezen hoe ze hun ontbijt wilden samenstellen en opeten, waardoor het helemaal aan hun wensen voldeed.