Uit een gesprek met een ondernemer bleek dat hij een Italiaans franchiseconcept wilde opzetten dat niet zomaar een pizza keten was, maar iets unieks. Hij wilde graag een restaurant waar klanten konden genieten van pizza, pasta, heerlijke desserts, antipasti, salades en verschillende dranken. Maar dat was nog niet alles: hij wilde dat zijn concept voor iedereen die wilde instappen toegankelijk zou zijn, ook voor mensen zonder ervaring in de horeca. Het moest dus zo ontwikkeld worden dat iedereen het restaurant kon runnen.
Om dit te bereiken, zijn we naar Italië gegaan om de pizzabasis te bestuderen. We hebben kort onderzoek gedaan en ontdekten dat er verschillende pizzabodems bestaan, afhankelijk van de regio. In het zuiden, midden en noorden van Italië zijn er verschillende manieren om pizza te maken. We hebben daarom een deeg gemaakt dat een combinatie is van alle regionale recepten.
Maar de grootste uitdaging was het inkoopbeleid. De klant wilde een franchiseconcept opzetten waarbij de gerechten overal in het land hetzelfde smaakte, en de franchisers dus centraal konden inkopen en dezelfde producten konden gebruiken. Dit betekende dat we een duidelijke structuur en inkoopbeleid moesten ontwikkelen voor alle franchisers. Gelukkig is ons dat gelukt en daarom is de keten nu zo succesvol.
Het resultaat is uiteindelijk een succesvol franchiseconcept dat nog steeds groeiende is. Elk jaar worden er nog nieuwe vestigingen geopend en we zorgen er altijd voor dat de locatie en de werkstructuren goed worden geïmplementeerd. We blijven de ondernemer begeleiden zolang dat nodig is, of zolang de ondernemer dat nodig vindt.