Arla, bekend van hun heerlijke zuivelproducten, heeft ook een uitgebreid assortiment aan kaassoorten, waaronder de welbekende cheddar kazen. Arla wilden deze cheddar kazen graag introduceren op de Nederlandse markt en wilden dit graag op een unieke manier te doen.
Op de Horecava hebben we een customized ervaring gecreëerd, waarbij bezoekers een bijpassend product konden proeven op basis van hun persoonlijkheid. Maar liefst vier verschillende cheddar kazen waarbij vier verschillende hamburgers werden aangeboden met ieder een eigen cheddar kaas. Door middel van de DISC methode waarbij bezoekers DNA-vragen moesten beantwoorden, werd er een kleur gekoppeld aan de bezoeker en deze kleur paste bij de kleur van een bepaalde hamburger. Dit zorgde voor een unieke ervaring waarbij de bezoeker niet alleen kon genieten van de heerlijke smaken van de cheddar kazen, maar ook nog eens werd verrast met een passende hamburger.
Het idee voor dit concept ontstond snel nadat we de cheddar kazen thuisgestuurd hadden gekregen. Door te kijken wat de trends waren en wat er past bij de bezoekers, werd er een unieke beleving gecreëerd die zorgde voor een mooie verkoop van de cheddar kazen op de Nederlandse markt.
Deze unieke ervaring bleef niet onopgemerkt en verschillende bedrijven in de foodservicesector gebruiken de cheddar kazen nu voor hun dagelijkse menukaart. Met deze creatieve aanpak hebben we niet alleen een mooi succes geboekt voor Arla, maar ook een blijvende indruk achtergelaten op de Nederlandse markt.